Lacul Ursu – Sovata

Scris de: Nicoleta

Ultima actualizare: January 20, 2008

Pe meleaguri transilvanene, in statiunea Sovata se afla lacul Ursu cel mai mare lac heliotermic din lume. Unic in Europa, lacul Ursu are o adancime de 17.5 m si s-a format prin 1875 in urma unor alunecari de teren.

Lacul Ursu isi primeste fiecare an miile de turisti care vin atat pentru relaxare cat si pentru vindecarea anumitor boli ginecologice, reumatismale, endocrine, metabolice, neurologice. Unii dintre noi se bucura de lacurile termale, altii de lacurile sarate iar, altii de lacul Ursu care le implineste pe amandoua. Efectul heliotermic se datoreaza efectului de sera produs de apa dulce ce curge la suprafata lacului, cu apa sarata concentrata.

Trebuie sa ne bucuram si sa fim mandri de acest frumos dar pe care natura ni l-a facut insa, in acelasi timp, trebuie sa nu uitam sa-l protejam, pentru ca o data cu trecerea timpului efectul heliotermic scade oricum datorita invaziei turistilor. Prin 1900 temperatura lacului a atins valoarea de 71 C, iar, dupa ce lacul a fost deschis oficial pentru public, datorita numarului mare de turisti nu a mai atins aceasta valoare.

Informatii utile:

Lacul heliotermic Ursu se alfa in orasul Sovata, judetul Mures.

Distante:

Onesti – 125 km – Miercurea Ciuc – 52 km – Odorheiul Secuiesc – 45 km – Sovata

Sighisoara – 68 km – Sovata

Reghin – 33 km – Targu Mures – 50 km – Sovata

Piatra Neamt – 52 km – Cheile Bicazului – 30 km -Gheorghieni – 58 km – Sovata

In continuare puteti citi:

Voteaza aceasta locatie
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele 4.33 (15 voturi)
Loading ... Loading ...

Etichete: ,

44 comentarii la “Lacul Ursu – Sovata”

1. constantinescu lili spune:

am fost sapt trecuta in sovata si vreau sa va spun ca lacul ursu este foarte murdar cel putin in asa zisa zona a copiilor nu se poate sta.pacat de statiune si de frumusetea lacului

2. manea angela spune:

am fost saptamana trecuta la lucul ursu din sovata si m/am simtit super impreuna cu familia.

3. Madalina S. spune:

Sunt din acest frumos oras(Sovata), si ma bucur ptr admiratia si publicarea Lacului Ursu si sunt mandra ca locuiesc langa cel mai mare lac heliotermic din lume :) …merita vizitat ! va asteptam la Sovata !

4. adelina spune:

sunt din onesti jud bacau..am fost o singura data la Sovata…anu trecut.. dupa parerea mea..este cea mai frumoasa statiune..de relaxare,vindecare..si chiar de distractie…

5. ana spune:

De 2 zile am venit in Sovata si sincer nu ma asteptam ca Lacul Ursu sa fie atat de murdar.Am venit degeba pt ca nu se poate intra in el .Toata statiunea vad ca este in restaurari.

6. Alexei L. spune:

am fost si noi,dar nu nea mers…statiunea e la reconstructie…din pacate..

7. bia spune:

ma bucur ca stiu acum in ce stare e sovata si nu mai merg. daca ajungeam acolo cu doi copii mici si gaseam ceea ce relatati d-voastra cred ca eram tare deprimata. va multumesc inca o data

8. marin gabriela andreea spune:

am fost anul trecut la sovata ma impresionat foarte mult si mia placut foarte mult de aceea ma voi duce si anul acesta cu iubitul meu si cu fratii lui ne-am simtit foarte bine astept sa merg e extraordinar de aceea ii sfatuiesc pe toti mergeti la sovata e super.

9. sorin spune:

Am fost de nenumarate ori la Sovata, si sincer va spun m-am simtit bine de fiecare data.Este adevarat ca in acest moment se lucreaza la modernizarea statiunii, dar linistea si caldura localnicilor te face sa mergi ori de cate ori poti.

10. anahi spune:

es precioso

11. guty spune:

Am fost saptamana trecuta in Sovata cu sotia si ne-am simtit excelent.In afara de faptul ca statiunea e in santier(speram ca se va sfarsi pana la anul)totul e super.Ai unde maca si ieftin dar si scump.Ai ce vedea(peisajul e de nemaipomenit)si ai unde face turism:Sighisoara,Tg.Mures,salina Praid etc.Deplasandu-va acolo nu aveti ce pierde.Va garantez.Exista o mica problema:daca esti “fituos” NU AI CE CAUTA ACOLO.Schimba statiunea.

12. liana spune:

eu vreau sa merg sper sa/mi placa

13. raluca spune:

vreau sa merg si eu cu familia dar nu prea gasesesc cazare mai pentru criza ma poate ajuta cineva care a fost mersii

14. jojo spune:

daca avati atitea fite de ce nu alegeti alt loc,poate in bucuresti e mia frumos,mai placut,de ce ni ati ramas acolo daca nu va convine nimic.eu am fost la sovata de mai multe ori,cazare la casa particulara,30 lei pe noapte ptr 2 pers.cu acces la baie si bucatarie,mai ieftin nu se poate,curat si aierisit,se poate si cu bani putini,

15. radu spune:

o sa merg cu familia cred ca nu o sa fie timp urit .am inteles de la niste prieteni ca preturile sint cam scumpe si aproopo de cazare 30 lei pe noapte e bine dar unde a gasit domnul jojo va multumesc

16. alice spune:

Plecam in concediu la inceputul lui septembrie si ne-am gandit sa mergem pe traseul Bucuresti – Brasov – Sighisoara – Sovata – Piatra Neamt (1 saptamana). Nu am ajuns niciodata mai departe de Brasov in aceasta parte a tarii. Vrem sa ne oprim 2-3 zile in Sovata. In ce stare e statiunea acum? Sa ne oprim in Sovata sau in Praid? Unde sa ne cazam, astfel incat sa existe si locuri de joaca pentru copii, animale, cai… Fetita este innebunita dupa animale mai ales dupa cai…

17. АНДРЕЙ spune:

БЫЛИ С СЕМЬЕЙ 19 АВГУСТА 2009!БОЛЬШАЯ ЛУЖА!РАЗМЕЩЕНИЕ В ОТЕЛЯХ ДОРОГОЕ(260ЛЕЙ)!ВХОД НА ОЗЕРО 15ЛЕЙ-УСЛОВИЯ СОВДЕПОВСКИЕ!ОДИН ПЛЮС И НАВЕРНО БОЛЬШОЙ ЧТО ОЗЕРО ЛЕЧЕБНОЕ!

18. geni spune:

eu sunt din constanta si am fost acum in augur la lacul ursu… ma simt cu adevaRAT FFF BINE GINECOLOGIC, ESTE BUN PENTRU TOATE FEMEILE.. AM FACUT 5 ZILE DE TRATAMENT SI NU AM MAI NICI O DURERE LA MENSTRUATIE. recomand tuturor femeilor!!!!!!!! mergeti cu incredere cele care aveti probleme!!!

19. dani spune:

am fost anul asta la lacul ursu a fost frumos tare intradevar nu se prea gasesc cazari.e super frumos de vizitat merita vazut

20. NICOLETA spune:

CARE DINTRE HOTELURI ESTE MAI BUN FAGET,BRADET SAU ALUNIS CARE ESTE MAI CURAT , UNDE SE MANANCA BINE CARE DINTRE ELE ARE BAZA DE TRATAMENT MAI BUNA,CARE ARE MEDICI MAI BUNI,ROG SA-MI RASPUNDETI

21. NICOLETA spune:

rog raspuns urgent

22. vladut spune:

Buna imi pare bine ca am vazut acest site pentru ca are informatii utile care ma ajuta la scoala aveam de invatat despre un lac am ales lacul ursu:):):):)

23. cornelia spune:

Buna seara la toata lumea. Am o rugaminte la cei care au fost prin Sovata. Puteti sa-mi recomandati care hoteluri sunt ok? Merg pentru tratament, deci in sensul asta sunt foarte interesata de informatii. Va multumesc mult mult mult!

24. ioana spune:

Lacul ursu e minunat.e o splendoare,ma duc in fiecare an si e niciodata nu ma plictisesc,apa e minunata,un soare extraordinar,pacat de smecherii cu cazarea

25. Raluk spune:

Buna,ma numesc Raluca si sunt din Braila.Am fost anul trecut la Sovata,este foarte frumos-intr-adevar statiunea era in reconstructie-am stat in campingul Stana de vale,preturi foarte avantajoase pentru toate buzunarele.Am mers cu 2 copii mici si ne-am simtit excelent.Recomand tuturor,cu inima deschisa sa mearga sa viziteze statiunea.Salutari tuturor!

26. razvan spune:

salutare……eu merg de 5 ani incontinuu la sovata…..prefer sa ma duc mai degraba la sovata decat la mare am doar 17 ani si am fost de 3 ori cu parintii in rest cu prietenii si ne-am simtit foarte bine ……lacul ursu e foarte tare…anul acesta voi pleca iar va astept cu drag:))e SUPERB

27. Soninka spune:

Presne po roku sa opäť s radosťou s celou rodinou chystáme navštíviť jedno úžasné, priam zázračné miesto na svete – prírodné heliotermálne jazero Lacul Ursu. Stačí cca 10 – 12 dní strávených čľapkaním sa v teplej liečivej vodičke a organizmus človeka je ako vymenený. V auguste 2008 mi diagnostikovali herniu disku L4-5, nepomohli kúpele na Slovensku, lež zázračná voda v jazere. A musím ešte podotknúť, že môj svokor si vďaka tunajšiemu opakovanému pobytu pred pár rokmi vyliečil astmu.
    Obyvatelia mestečka sú veľmi milí, srdeční a pohostinní, spriatelili sme sa s manželským párom z Devy. Môj manžel a pán svokor sú rodákmi z Gemera (región na juhu Slovenska), takže nemajúp žiaden problém dohovoriť sa s miestnymi obyvateľmi po maďarsky. Veľmi sa už tešíme, ahoj “medveď” už 29. júla 2010.

— Traducere Google Translate:
    Exact după un an nou fericit cu întreaga familie de gând să viziteze un punct de uimitoare, aproape magice din lume – naturale lac Lacul heliotermálne Ursula. Doar aproximativ 10 – 12 zile petrecute în čľapkaním loţiune de medicamente caldă şi corp de om este ca înlocuit. În august 2008 am fost diagnosticata cu hernie de disc L4-5, nu a ajutat Spa în Slovacia, se află în lac de apă miraculoasă. Şi am să subliniez faptul că tatăl meu, ca urmare a recidivei locale urmă cu câţiva ani astm cura de şedere.
    Locuitorii orasului sunt foarte frumos, cordiale şi ospitalieri, ne-am imprietenit cu cuplurile căsătorite de la Deva. Soţul meu şi tatăl, domnul de Gemer nativ (regiune din sudul Slovaciei), astfel încât nu nemajúp problemă să vorbesc cu populaţia locală în limba maghiară. Deja cu nerăbdare foarte mult, alo “poartă” deja 29 Iulie 2010.

28. bianca spune:

buna as vrea sa stiu daca la lacul ursu se poate merge cu animale de companie…. nu vreau sa il bag in apa… doar sa stea acolo pe plaja.. stie cineva???

29. ela spune:

E minunat.S-a stricat vremea si am plecat.Ma oftic.E cea mai frumoasa statiune.E minunata si iarna.E un vis.Sunt oferte de cazare,preturi mici.Mancare buina,servita fara cusur.Lacurile sunt grozave,pe mai multa gusturi.

30. Diana spune:

Imi spune si mie cineva cum se numesc strazile din jurul lacului Ursu, ca sa stiu unde sa caut cazare mai ales ca nu merg cu masina

31. andreea spune:

am fost in perioada 03.08 – 08.08 in statiunea Sovata , ne-am cazat la o pensiunea Kali ( cam spcumpa cazarea , pt ce ofera ) , lacul este murdar , nu am putut intra in apa , in Sovata totul este de vanzare , case , pensiuni , terenuri , chiar si o discoteca , la prima vedere ai impresia ca toata statiunea este de vanzare , locuri pt distractie nu exista , cel putin pt tineri , in concluzie , daca nu ai nevoie de tratament , nu ai ce cauta in acesta statiune , Valea Prahovei este cu siguranta o varianta mai buna …total dezamagita

32. Olimpia spune:

Am fost si noi la Lacul Ursu, este foarte frumos amenajat si ingrijit, statiunea e curata si relaxanta, o recomand cu caldura tuturor. Cred in beneficiile apei de acolo, am fost doar cateva ore dar am simtit ca mi-a facut bine intrarea in apa.

33. claudiu spune:

am fost pe 14 august la sovata si am stat 3 zile cu sotia si fetita mea.ce pot sa va spun ca in aceasta statiune e bataie de joc,lacul e un focar de infectie la cat de mizerabil e,gazdele sunt niste oameni rai,preturile sunt duble si in general este o hotie la drumul mare.Sincer nu cred ca o sa mai merg vreodata la Sovata si sincer sfatul meu e sa alegeti altceva pt ca e bataie de joc si hotie.Nu sunt rasist dar gazdele d-acolo(ungurii) trateaza foarte urat romanii.pacat

34. claudiu spune:

parerea mea e ca cei care au lasat comentarii de lauda la adresa statiunii Sovata sunt oameni care au afaceri si au castig de pe noi fraierii care mergem la ei si ei ne prostesc pe fata.spatiile de baie pt copii mici sunt pline de muste,mal si mormoloci morti.va jur asa ceva nu am vazut pana acolo.

35. aura spune:

am fost pe 9 august 2010 si am stat o saptamana. Nu am crezut ca exista ceva mai frumos aici la noi .Daca vrea cineva sa vada raiul pe pamant sa se duca fara retinere la Lacul Ursu. Marea nici nu miroase pe langa minunatia asta din muntii Gurguiului. Cu alte cuvinte ai mare la munte.Deja ai impresia ca nici nu esti in Romania-totul este occidental . Bravo ungurilor ca se respecta!!!!!!!!!!!!!!Duceti-va sa va incarcati , dragi romani , va trebuie asa ceva , mai ales acum cand stresul te omoara .

36. Bianca spune:

Eu am fost acum, la inceputul primaverii 2011 la Sovata,peisajele sunt superbe,a fost minunat chiar daca nu era inca vreme calda,lacul era superb,sub un strat de zapada,Am stat la Alunis intr-o camera cu mobila alba ,renovata recent si la un pret accesibil,balconul dadea spre padure.In una din dimineti a fost soare,intr-o alta ningea…poate ca sunt subiectiva fiindca conteaza si compania…oricum statiunea poate fi vizitata se pare in orice anotimp,fiindca ai ce admira.

37. dana spune:

am fost in sovata saptamana trecuta. este un loc foarte linistit si cu peisaje minunate.oamenii mi s-au parut draguti.dar ca o romanca veritabila ce sunt am ramas uimita ca aici se vorbeste numai maghiara.a fost pentru prima oara cand in tara mea m-am simtit ca intr-o tara straina,respectiv ungaria.

38. alina eremia spune:

am fost vara trecuta la acest lac.Mi sa parut foarte adinc dar si minunat.Mam distrata pe cinste si mia placut foarte foarte mult

39. popa simona spune:

am fost saptamana trecuta la Sovata si mi-a placut ca s-a renovat statiunea, arata foarte bine.

40. bogdan spune:

Cei care au fost anul acesta in Sovata imi pot spune cum este apa in lacul Ursu?as vrea sa vin 2-3 zile cu familia sa vizitez statiunea si n-as vrea sa ma aventurez degeba.va multumesc.

41. costinela spune:

la sfarsitul luni iulie voi veni si eu la sovata dar as vrea sa stiu daca pe cei mici ii putem baga in lac,este ceva amenajat,nu am reusit sa vad poze dupa ce au reamenajat lacul.multumescmult!!!

42. anca spune:

am fst in weekend la Lacul Ursuu si a fost minunat, va recomandam cu drag este statiunea renovata si curat si liniste.

43. adriana spune:

buna,eu merg sapt viitoare la sovata impreuna cu familia,neam rezervat cazare dar am vrea sa facem ceva tratamente, putem daca nu avem rezervare?cum se procedeaza?

44. rica spune:

buna ziua am inteles ca e foarte frumos acolo dar sica tratament ce se trateaza ca si afectiuni oare se trateaza sinuzita sau polipoza nazala?ma intereseazafoarte mult ca nu am bani sa ma duc la greci va multumesc ptr raspuns

Lasa un comentariu

Trebuie sa fi logat ca sa poti comenta.